Rijbewijs ophalen en dezelfde dag uitschrijven in nederland?

hoi ik heb deze week mijn rijbewijs gehaald en het plan is dus nu dat ik bij mijn moeder ga wonen in duitsland. kan ik mijn rijbewijs ophalen bij de gemeente en mij dezelfde dag ook uitschrijven? ik ben een jaar geleden tijdelijk bij mijn vader gaan wonen en voldoe dus wel aan de eis dat ik 185 dagen in nederland woon ( langer zelfs)

Antwoorden (1)

Ja dat mag, de 185 dagen regel is overigens niet relevant in deze.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/mag-ik-met-mijn-nederlandse-rijbewijs-in-het-buitenland-aan-het-verkeer-deelnemen

Wonen in ander EU-land met Nederlands rijbewijs
Gaat u in een ander land van de EU wonen? Dan kunt u met uw Nederlandse rijbewijs blijven rijden zolang dat geldig is. Als uw rijbewijs verloopt, moet u uw rijbewijs omwisselen voor een rijbewijs van het land waar u woont.
Toegevoegd op 11 mei 2024 17:03: bron
een week geleden